meny
Kundservice: 08-630 11 53

Flyttfirma Stockholm

När det är dags att flytta gäller det att fokusera på rätt saker, och det roligaste att fokusera på är kanske att planera sitt nya boende och komma på plats snabbt och smidigt. Anlitar du en flyttfirma i Stockholm kan du lägga din tid på just det som är roligt, och behöver inte tänka på att släpa en massa flyttkartonger fram och tillbaka, upp och ned för trappor och in och ut ur flyttbilen. Behöver du hjälp med att flytta ditt hushåll gäller det att du har stor tillförlit på de som utför dessa tjänster, och bland de många flyttfirmor i i Stockholm så kan du kan du alltid vara trygg i att vi på Stockholm Städgrupp AB gör vårt jobb och mer därtill. Bäst av allt – med vår flyttfirma i Stockholm får du fast pris, beroende på hur stort hushåll det är som ska flyttas vilket gör det mycket enklare för dig att veta exakt vad jobbet kommer att kosta. Kontakta gärna oss för en offert!

Flyttfirma Stockholm

FLYTTHJÄLP – SÅ DU ORKAR
FOKUSERA PÅ DET VIKTIGA

Om det passar dig bättre kan du kan även välja att betala utifrån hur många timmar och bärare det går åt. Vill du läsa mer om de olika priserna så klicka på fliken ”Priser” här på vår hemsida – vi erbjuder även billiga flyttlådor, så att du kan ordna med allt som behövs för packningen på ett och samma ställe. När man flyttar till en ny bostad eller ett nytt kontor så har man ofta händerna fulla, och lite avlastning kan vara på sin plats. Vi på Stockholm Städgruppen AB ser gärna till att göra flytten trygg och säker så att du får mindre att tänka på. Flytten kommer bli trevligare för dig när du kan fundera över hur möblerna ska stå och hur allt ska se ut snarare än att du behöver fundera på hur du ska orka lyfta alla möblerna från flyttbilen till den nya platsen. Att kunna fokusera på det du tycker är viktigt och roligt gör hela flytten till en så mycket bättre upplevelse, snarare än om du måste bära tunga flyttlådor upp och ned för trappor, få blåsor i händerna och känna hur orken tryter mot slutet av dagen när du fortfarande har mycket kvar att bära in. Då är det skönare att låta någon annan sköta bärandet, och denna någon är Stockholm Städgruppen AB! Så slappna av och anlita flyttfirman med Stockholms bästa fasta pris!

Flyttfirma Stockholm

Nöjda kunder

Vi tycker att det är viktigt att våra kunder är både trygga och nöjda med våra tjänster. Därför är våra två viktigaste ledord i vårt arbete säkerhet och trygghet. Vi vill att du ska vara säkra på att vi som flyttfirma är lika aktsamma med dina ägodelar som du själv hade varit när det är dags för flytt, och därför ser vi till att vara försiktiga och behandla hela flytten med omsorg. Vi vill att du ska känna att alla dina saker är i trygga händer när de är i händerna på våra medarbetare, och därför har vi höga krav på vår personal. De som jobbar hos oss är både noggranna, rutinerade och jobbar effektivt, och vår professionella personal kommer se till att flytten går snabbt och smidigt. Det finns många billiga flyttfirmor där ute som inte tar ansvar för allt kommer fram i samma skick som när det lämnade. Det behöver du aldrig oroa dig för oss! Behöver du hjälp med flytten ska du inte tveka att höra av dig till oss på Stockholm Städgruppen AB för att låta oss göra jobbet till ett bra pris. Vi är stolta över vårt arbete och har både nöjda och återkommande kunder. Vi kan även erbjuda flyttstädning, något som också behöver utföras i samband med flytt. Hör av dig om du är intresserad om att veta mer om priserna för flytt och städ som paket.

Det är inte bara ditt hem som behöver städas, det gör även din trädgård. Vi klipper gräs, krattar löv, rensar rabatter och skottar snön på vintern. Vi för också bort allt till tippen.

Läs mer

Vi har duktiga medarbetare som gör sitt bästa och darför har vi över 250 nöjda kunder som anlitar oss för dagligt städning av sina hem, vill du bli en av de? Boka gratis hembesök nu!

Läs mer

Våra skickliga fönsterputsare rengör alla fönsterytor lätt, snabbt och effektivt, vi använder bara miljömärkta produkter och professionella redskap. Beställ enkelt direkt på vår hemsida!

Läs mer

Visste du att vi utför runt 300 flyttstädningar varje månad som omfattas av marknadens bästa 10 dagars nöjdkund garanti. Vi arbetar under helger utan extra kostnad.

Läs mer

Låt oss underlätta din flytt, det är mycket enklare än du tror

Genom att anlita oss för flytten slipper du stressa och springa med flyttkartonger. Redan efter middag kan du sitta i din favorit soffa och titta på TV i din nya bostad. Vi flyttar dig tryggt och säkert. Vi ger dig prisförslag inom 24 timmar, börja genom att fylla i vår formulär som du ser ovanför.

  • Priser
  • Tjänster
  • Innan flytt
  • Packning
  • Trygghet
  • Villkor

Här kan du se vår prislista. Alla angivna priser inkluderar moms.

Flyttpriser löpande:
Flyttbil 24m3 + 3 man: 1200 kr/timme
Flyttbil 24m3 + 2 man: 800 kr/timme
Flyttbil 24m3 + 1 man: 600 kr/timme

Flyttpriser fasta:
Ett rum och kök 3500 kr.
Två rum och kök 5000 kr.
Tre rum och kök 6000 kr.
Fyra rum och kök 7000 kr.

Att tänka på: fasta priser avser transport från punkt A till punkt B. Max 3 trappor utan hiss. Packning ingår ej priset. Vinden eller källare tillkommer med 800:- Garage ingår ej priset. Allt ska vara packat i flyttkartonger och får inte finnas några lösa prylar.

Packmästare:
Extra expressarbetare: 350 kr/timme
Packmästare: 350 kr/timme
Lördagar och söndagar tillkommer 30 % på priserna ovan.

Pianoflytt
Pianoflytt från 2000kronor. Max 150kg och 3 trappor upp.

Körning av skräp:
Körning av skräp från 600kr/timme *
* ÅVC avgift med ca 250kr tillkommer.
* Minsta debitering är 2 timmar.

Att tänka på: 600kr/timme gäller bara för en medarbetare och bil, behöver vi vara två för att kunna bära ut skräp, så ligger priset på 800kr/timme.

Leverans & avhämtning av flyttkartonger:
Som kund hos oss får du låna flyttkartonger helt kostnadsfritt under två veckor.
Vi levererar de gärna till dig en vecka innan flyttdatum och hämtar de en vecka efter flyttdatum. Vid behov kan vi leverera eller hämta av de tidigare enligt dina önskemål. Kostnaden för leverans och avhämtning ligger på 900kronor. Max sträcka som ingår i priset är 4 mil.

Nedan kan du hitta vad vi erbjuder till dig i samband med din flytt från en bostad till en annan:

  • Packning och urpackning
  • Demontering
  • Emballering
  • Lastning
  • Transport och loss
  • Montering och möblering

 

Fråga gärna oss på kundservice om du behöver hjälp med något annat så försöker vi lösa det.

  • Vid behov flyttstädar vi din gamla och nya bostad
  • Kör bort gamla vitvaror samt övrigt skräp

Här kommer lite tips till dig som ska flytta, under länken som du finner längst ner kan lätt och smidigt skriva ut denna sida.

I god tid:
Kontrollera och begär flytt alternativt säg upp bredband och tv abonnemang.

8 dagar kvar:
Anmäl adressändring till post, banker, försäkringsbolag, skattemyndigheterna, tidningar. Telefon till adressändringen: 020-979899

7 dagar kvar:
Beställ flytt av telefonen.

6 dagar kvar:
Gå igenom vind, källare, garage, förråd mm och sortera.

5 dagar kvar:
Samla ihop alla småsaker av större värden som smycken, bankböcker, värdehandlingar. Dessa saker tar du med i ditt eget handbagage under flyttdagen.

4 dagar kvar:
Ägna dagen åt att skriva och posta flyttkort till släkt och vänner.

3 dagar kvar:
Packa kläder, böcker och annat som du inte behöver under den närmaste tiden.

2 dagar kvar:
Gå igenom köksredskapen, packa porslin och glas (anlitar du flyttfirma så låt dem göra detta, i annat fall är de inte ansvariga om något går sönder). Rengör hyllor och skåp. Plocka ner gardiner.

1 dag kvar:
Rulla ihop mattor. Samla in nycklar till gamla bostaden och se till att du har nyckel till den nya bostaden.

  • Ladda gärna ned vår packtips i PDF bilaga och sätt upp den på kylen
  • Enklaste vägen att boka flytt är vår boknings formulär

För att kunna underlätta din flytt presenterar vi här lite pack tips. Om du följer denna lista kommer din flytt gå snabbare och smidigare. Förutom kan du spara en liten slant om du packar allt rätt och är välförberedd innan flyttning.

Elektrisk utrustning:
Disk och tvättmaskiner och annan installerad elektrisk utrustning kopplas ur av behörig fackman.
Glöm inte koppla ur datorer, tv och övrigt elektronik.

Värdesaker:
Alla värdesaker såsom smycken, bankböcker, kontanter, bör du flytta själv. Vi tar ej ansvar för det.

Fast inredning:
Skruva själv ner hyllor och skåp som är monterade på väggen. Även väggfäste från TV apparater monteras ner.

Gardiner:
Gardiner och draperier vill vi att du själv sätter ner. Lägg gardiner i svarta sopsäckar eller packa in i flyttkartonger.

Trädgårdsmaskiner:

Töm alla trädgårdsmaskiner på bensin och olja samt rengör dem så gott det går. Annars kan olja eller bränsle kan lätt läcka ur.

Matvaror:
Vi rekommenderar att du tömmer kylskåp och frys innan vi kommer och påbörjar arbete.

Cyklar:
Märk cyklar och barnvagnar som står i allmänna utrymmen med hjälp av tejp, skriv gärna ditt efternamn på.

Krukväxter:
Vi tar ej ansvar för blommor och krukväxter. Under vintertid fryser du sönder nästan direkt.

Tänk på följande innan du packar:

  • Stapla kartonger tre och tre. Märk de med etikett på sidan. Använder du våra lådor sätt på sidan målartejp och skriv på
  • Köks porslin staplas på högkant med silkespapper emellan.
  • Packa inte för tungt. Fyll i halva lådan med böcker och halva med kläder eller kuddar. Soffkuddar packas i plastsäckar.
  • Rulla ihop alla mattor och knyt ihop så att de inte rullar ut medan vi bär.
  • Alla elsladdar till TV, video, stereo ska kopplas ur och packas in i flyttlådor.
  • Ta ner alla lösa hylldelar och tejpa ihop, är de lackerade plasta in de i bubbelplast.
  • Speglar, tavlor, kristallkronor ska emballeras väl i kartong eller med wellpapp eller bubbelplast.
  • Bunta ihop skidor, gardinstänger, kvastar och liknande i lättburna paket.
  • Allt som får plats i flyttlådor bör packas ner i flyttkartonger.

Flyttmaterial såsom wellpapp, bubbelplast, flyttkartonger, klädgarderober kan du köpa/låna hos oss

Genom att följa dessa föreskrifter minskar du risken för skador och arbete går snabbare och du sparar pengar

Här nedan berättar vi om försäkring, om olyckshändelse skulle inträffas har vi fullständigt skydd. Läs därför noga.

Försäkring:
Vi innehar ansvarsförsäkring genom Trygghansa för upp till 6000000 kronor. Har du dyra saker t.ex. tavlor som har värde mer än 2000 kronor, då bör du säga till så att vi kan emballera dom. Du måste även tala om ifall du har någon enskild sak som kostar mer än 4000 kronor. Vår försäkring täcker ej skador på kristallkronor om prismor lossnar. Vi packar dock kristallkronorna så att prismorna ej skadas. Gipstavlor och ramar täcks ej heller av våra garantier. Gips kan lätt lossna från ramarna. Blommorna speciellt i vinter tid tar vi ej ansvar för, då de fryser sönder extremt snabbt. Vi följer bohag 2010. Vid eventuellt tvist följer vi alltid ARN «Allmänna Reklamations Nämnden». Våra anställda är olycksfallsförsäkrade via Skandialiv.

Skador:
Har ni upptäckt skador efter flytten meddela det till oss inom 5 dagar, låt saker ligga kvar så att vi kan se helheten.
Det finns ingen försäkring som ersätter affektionsvärde utan vi ersätter bruksvärdet.

Bohag 2010 & Kontor 2003:
Vi följer bohag 2010 och kontor 2003 som är fastställd av Svenska Åkeriförbundet.

Godkända ÅVC:
Om du anlitar oss för bortförsling av gamla vitvaror eller övrigt skräp så kan du vara lugnt. Vi använder bara statens godkända återvinnings central och sorterar allt skräp enligt ÅVC krav.

  • Vi hjälper gärna till att slänga trädgårdsavfall
  • Har du möbler som kostar över 20000:- bör du meddela det till oss

Det är viktigt att du läser igenom våra villkor, det hjälper dig undvika missförstånd, vi vill ge dig bästa möjliga service.

Bokning:
Det är absolut enklaste sätet att boka flytt genom att fylla i vår online formulär, då kan vi se alla uppgifter som vi behöver innan vi ger dig prisförslag. Det som påverkar priset är: framkomligheten med bilen, antal trappor, hiss, stor eller liten, antal trappor. börja alltid med formulär sedan ringer vi upp dig inom 24 timmar och går igenom alla detaljer.

Avbokning:
Enligt bohag 2010

Ombokning:
Ombokning är helt kostnadsfritt. Dock ej senare än 24 timmar. Gäller både flytt och flyttstäd.

Framkörningsavgift:
Debitering påbörjas så fort bilen börjar rulla från vår anläggning i Täby. Avslutas när bilen ankom tillbaka och är parkerad.

Minsta debitering:
Minsta debitering är 2 timmar. Vi tar inte uppdrag som: leverans av soffa från Ikea eller liknande.

Arbetstid:
Som regel börjar vi alltid arbeta från kl.08.00 om inte annat överenskommit. Önskar du starta senare kan säga till det vid bokningen. Vi har också flytt-tider från kl.13.00 men vi är mycket flexibla och anpassar oss efter dina behov. Att får en senare tid är inga problem och vi arbetar tills vi är färdiga.

Debitering:
Vi debiterar per påbörjat halv timme. Slutar vi 30 min tidigare behöver du inte betala för en hel timme. Gäller ej fast pris där vi är överens om slut notan.

Önskar du enkelt och smidigt beställa våra tjänster
och få prisuppgift direkt?

Vi återkommer med bekräftelse inom 24 timme via e-mail och sms.

BOKA

Varför välja
oss

  1. Möjlighet att få fast pris innan du bokar oss
  2. Utlåning av flyttkartonger, leverans och avhämtning
  3. Försäkring genom TryggHansa och trafiktillstånd
  4. Vi är helt komplett leverantör av flytt & städtjänster

Vad kunden
säger

Tillbaka
Telefon
Instagram
Twitter