Bokning:
Vid online-beställning på vår hemsida skickar vi automatiskt ut en orderbekräftelse via e-mail som kommer inom ett par minuter. Om du inte har fått din bekräftelse, kontrollera skräpkorgen (spam). Hittar du inte bekräftelsen ber vi dig att kontakta vår kundtjänst för att vara 100% säker på att din beställning har tagits emot. Skulle datumet inte fungera, ringer vi dig oftast inom ett par timmar och bestämmer en ny tid, som passar både dig och oss.
Avbokning:
Avbokning sker skriftligen, senast 24 timmar innan förbestämt datum via vår e-mail eller via kundtjänst under ordinarie öppettider från kl.08.00 fram till kl.18.00. Det går också bra att skicka ett sms med ditt namn och information. Vänligen lämna inga önskemål via telefonsvarare. Om du inte hinner avboka 24 timmar innan städdatum debiterar vi fullt pris.
Ombokning:
Du kan omboka din flyttstädning inte senast 24 timmar innan förbestämt datum. Det är helt kostnadsfritt.
Personal:
Nästan alla våra flyttstädare kommer ursprungligen från Lettland och är engelsktalande. Om du föredrar svenska så har vi även en svensktalande arbetsledare, som kommer efter flyttstädningen och gör besiktning. Alla flyttstädare genomgår en internutbildning och uppfyller våra krav innan de kommer hem till dig och utför arbete.
Betalning:
Betalningen sker alltid mot faktura och efter sedvanlig kreditprövning. Inga kreditupplysningsfrågor blir registrerade i historiken. Strax efter slutfört arbete kommer vi att skicka fakturan antingen via e-mail (om sådan finns vid bokningen) eller via post. En sms-avisering skickas i sammanband med att fakturan skrivs ut. Betalningsvillkoret är 10 dagar. Påminnelseavgiften är 100:- och dröjsmålsräntan är 24%.
Garanti:
På alla våra flyttstädningar lämnar vi 10 dagars garanti. Skulle du mot förmodan inte bli nöjd med vårt arbete, kan antingen du eller den nya ägaren kontakta vår kundtjänst inom 10 dagar, så kommer vi ut inom 5 timmar och åtgärdar eventuella brister helt kostnadsfritt. Vi åtgärdar eventuella brister i flyttstädningen då kunden eller den nya ägaren reklamerat dessa inom 10 dagar. Stockholm StädGruppen AB betalar inte ut någon ersättning om du eller den nya ägaren rättar till eventuella brister själva.
Skattereduktion:
Vid skattereduktion direkt på fakturan behöver vi ditt personnummer samt fullständig adress.
Nyckelhantering:
När det är dags för flyttstädning, möter ni oss vid porten på bestämd tid och lämnar över nycklarna eller släpper in i bostaden. Kan du inte komma ber vi dig kontakta vår kundtjänst för mer detaljerad information, vi har flera lösningar för nyckelöverlämning. Efter slutfört arbete behöver du inte komma och göra besiktningen på en gång, du kan göra det när det passar dig eller den nya ägaren, dock ej senare än 10 dagar. Vi kan även slänga in nycklarna i brevlådan efter slutfört arbete om så önskas.
Har du fortfarande några funderingar? Läs mer under fliken Frågor & Svar eller kontakta vår kundtjänst.
Att tänka på innan arbetet påbörjas:
- Kyl och frys ska vara avfrostade. Annars kan vi göra det mot en avgift om 195:-
- Eventuella skador såsom trasiga fönsterrutor ska rapporteras innan städningen