meny
Kundservice: 08-630 07 08

Kontorsstäd

Här hos Stockholm Städgruppen AB erbjuder vi tjänsten kontorsstädning till våra kunder och lägger stor vikt vid kvalité och att kundens önskemål uppfylls. Att komma in till ett nystädat kontor en måndagsmorgon kan vara guld värt och ge en ny och fräsch start på veckan. Städning är det sista man ska behöva tänka på som anställd och de flesta vill bara kliva in på kontoret och direkt känna att det är rent. En arbetsplats kan lätt kännas oorganiserad om det är rörigt, inte minst för personalen, det är därför viktigt för trivseln på arbetsplatsen att få regelbunden städning. Ett rent och snyggt kontor symboliserar många gånger ett organiserat och välmående företag.

Lyft fram era önskemål

Att ta in kunder på ett kundmöte och de möts av synen av stökiga lokaler med en röra av papper, oreda på toaletter och smutsiga fönster är inte alls trevligt och innebär ofta att det första intrycket blir lågt. En kontorsstädning i Stockholm är så mycket mer än en noggrann städning av en arbetsplats, det är ett tecken på ett sunt kontor. Ett städat kontor är alltså viktigt och då vill man att det ska utföras grundligt och kontinuerligt. Önskemål är viktiga för oss på Stockholm Städgruppen AB samt att de lyfts fram och tas på allvar. En nöjd kund är den kund som fått sin röst hörd och det jobbar vi utifrån. Inga önskemål är för stora eller för små och som ett professionellt städföretag finns vi till för kundens behov. Att känna sig trygg i att lämna sitt kontor i våra händer är en stor sak och tillit är ett privilegium som uppfylls genom flera steg. Först och främst utvärderas ert behov och era önskemål. Det är viktigt att varje utvärdering är rättvis både tids- och prismässigt. Vi provstädar alltid ert kontor för att utvärderingen ska bli så rättvis som möjlig men också för att ni ska känna er säkra på ert beslut. Det vi tittar efter är hur lång tid städningen tar och ger sedan en rättvis utvärdering efter utfört arbete.

Nöjd kundgaranti

Under 24 timmar har ni på er att känna om ni vart helt nöjd med städningen. Dessa generösa timmar av betänketid finns till för att våra kunder ska känna sig säkra på att de valt rätt. Det är en kvalitetssäkring från vår sida likaså från er, därför är vår nöjda kundgaranti viktig för oss. En bra städning ska både synas och kännas. Om man är inställd på att ha kontorsstädningen belägen under helgen för att kunna avnjuta ett rent kontor på måndagen så är det inga problem. Vi tar inte ut några extra avgifter för städning på helger och det kan vara skönt att bara lämna kontoret på fredagen och komma in och starta om på ny kula på måndagen, med hjälp av ett rent och snyggt kontor. Även om ert kontor ligger i utkanten av Stockholm så ska ni inte känna att det är ett problem eller hinder, vi tar ingen resekostnad om arbetet tar mer än 3 timmar och sker minst varann

Vi vill verkligen hjälpa dig inte bara med städningen, utan vi kan även tryggt och säkert flytta hela ditt bohag till din nya bostad. Kika gärna på våra priser och boka direkt!

Läs mer

Våra skickliga fönsterputsare rengör alla fönsterytor lätt, snabbt och effektivt, vi använder bara miljömärkta produkter och professionella redskap. Beställ enkelt direkt på vår hemsida!

Läs mer

Visste du att vi utför runt 300 flyttstädningar varje månad som omfattas av marknadens bästa 10 dagars nöjdkund garanti. Vi arbetar under helger utan extra kostnad.

Läs mer

Våra duktiga medarbetare som gör sitt bästa och darför har vi över 250 nöjda kunder som anlitar oss för dagligt städning av sina hem, vill du bli en av de? Boka gratis hembesök nu!

Läs mer

Städavtal som utgår från företagets behov

Vi utför all slags kontorsstädning inom stor Stockholm. Vi siktar oss framförallt till de små och medelstora organisationer. Vi städar ert kontor alla dagar i veckan, både under dags eller kvällstid. Dessutom har vi ingen uppsägnings tid. Bara hos oss som kund har du möjlighet att få en helt gratis fönsterputs en gång om året.

  • Vad som ingår
  • Städmaterial
  • Våra priser
  • Trygghet
  • Hur det går
  • Villkor

Alla kontorssrum:

  • Dammsugning av golv och mattor
  • Golv moppas, våttorkas vid behov
  • Dammning av fria ytor
  • Avtorka fria ytor på bord, fönsterbänkar, skåp och hyllor
  • Borttagning av fläckar på speglar, lister och dörrar
  • Tömning papperskorgar

Lunchrum:

  • Dammtorkning av fria ytor på möbler
  • Rengöring av diskbänkar
  • Diskhantering utförs vid behov
  • Golv moppas och våttorkas

Toaletter:

  • Rengöring handfat och toalett in- och utvändigt
  • Golv moppas och våttorkas
  • Påfyllning av toalettpapper, pappershanddukar och flytande tvål

Korridorer:

  • Dammsugning av golv och mattor
  • Golv moppas, vid behov våttorkas

Kök:

  • Rengöring av kök
  • Avtorkning av diskbänk
  • Dammsugning av golv och mattor
  • Avtorkning köksbänk och bord

Avfall kan transporteras till ÅVC. (Extra)

  • Vid behov kan vi vattna blommor eller diska
  • En gång om året putsar vi alla fönster helt utan kostnad

Vi har som mål att hålla rent din arbetsplats där du kan i lugn och ro arbeta utan att behöva tänka på städningen. Vi gör precis som du vill ha det, det gäller även städmaterial. Som kund kan du välja att använda egna städutrustning och rengöringsmedel eller kan vi använda våra städprylar.

Städredskap som vi rekommenderar:

  • Dammsugare & Dammsugarpåsar
  • Golvmopp & Hink (en extra hink behövs)
  • Disktrasor
  • Mikrofibertrasor 3-5 st.
  • Skrubbsvampar
  • Toalettborste
  • Hushållspapper

Rengöringsmedel som vi rekommenderar:

  • Allrengöringsmedel
  • Golvsåpa
  • Diskmedel
  • Skrubbkräm.ex. Gif eller Cif
  • Toalettrengöring.ex. WC-anka
  • Fettlösande rengöringsmedel för kök.ex. Ajax
  • Kalklösande medel för badrum & toalett
  • Fönsterputsspray för glas och spegelytor
  • Stensåpa (vid behöv)

Vi föredrar att du köper städmedel i sprayflaskor.

Våra priser för kontorsstädning ligger på 320 kronor i timmen inklusive moms. Minsta debiteringen är 3 timmar. Innan vi lämnar prisförslag vill vi gärna besöka ditt kontor och gå igenom efter era önskemål. Därefter kommer vi att genomföra en så kallad provstädning där vår lokalvårdare tillsammans med arbetsledare bedömer hur lång tid det tar. Tänk på att arbetstiden är stark beroende på arbetsuppgifter och prisförslag bestäms individuellt i varje fall.

Städmaterial ingår ej i priset.

  • Vi har inga inställelseavgifter om du anlitar oss för minst 3 timmar per städtillfälle
  • Vi bjuder på 50% rabatt vid första provstädningen

Vi vill att du känner dig extra tryggt när du anlitar oss. Här berättar vi om våra garantier och försäkringar.

Garanti:
Vi lämnar 24 timmars garanti på vårt arbete under vardagar, vilket innebär att vi helt kostnadsfritt åtgärder eventuella brister inom 3 timmar. Har vi städat på fredag kväll eller under helger, då gäller vår garanti ännu längre, hela 48 timmar har ni att kontakta oss för omedelbart åtgärd.

Försäkring:

Om en olyckshändelse skulle inträffa har vi ansvarsförsäkring för upp till 10 miljoner kronor genom Trygg-Hansa, du blir garanterat ersätt och därför kan du känna dig trygg och säker.

Nyckelhantering:

Vi hanterar alla nycklar och koder extra varsamt.

Registrerade för F – Skatt:

Vi är givetvis registrerade för F –Skatt.

Moms:

Alla våra priser inkluderar moms och vi har inga dolda avgifter.

Säkerhetspolicy:

Vid ny anställning begär vi alltid utdrag från polisens belastningsregister. Dessutom genomgår alla våra anställda internutbildning
för att kunna leverera bästa servicen.

På denna sida vill vi berätta mer detaljerad om hur tjänsten fungerar och hur vi sätter igång på det bästa sätet, speciell för dig som inte har tidigare erfarenheter eller har aldrig anlitat någon städfirma. Vi hjälper dig att göra rätt val.

Besök:

Första gången vill vi gärna träffa dig på kontoret, vi diskuterar kring arbetsuppgifter samtidigt kan vi se hur arbetsplatsen ser ut, hur det möblerad och vad förväntar ni från oss som städleverantör. Det är helt kostnadsfritt.

Provstädning:

Därefter bestämmer vi en tid för första provstädningen som är rabatterat med 50%, vår arbetsledare infinner sig på plats tillsammans med lokalvårdare som kommer tar hand om städningen i framtiden. Efter städningen meddelar vi dig hur många timmar behöver vi och då får du veta exakt pris. Du har tid att fundera över, kanske prova en annan städföretag och fatta beslut.

Avtal:

Sedan om du är nöjd med vårt arbete och vi uppfyllde dina krav, skriver vi upp ett avtal där framgår hur ofta tjänsterna ska utföras, våra arbetsuppgifter samt vem tillhandahåller arbetsmaterial och utrustning. Så enkelt är det. Mer info om våra villkor finner du i nästa flik.

  • Helt kostnadsfritt besök
  • 50% rabatt på första städningen

Under denna flik hittar du information om våra villkor, avbokningsregler, betalningar, personal samt övriga frågor. Du kan även läsa under fliken Frågor & Svar om du inte hittar det som du undrar över, alternativt kan du kontakta vår kundtjänst.

Avbokning:

Avbokning sker skriftligen, senast 24 timmar innan förbestämt datum via vår e-mail eller via kundtjänst under ordinarie öppettider från kl.08.00 fram till kl.18.00. Det går också bra att skicka ett sms med ditt namn och information. Vänligen lämna inga önskemål via telefonsvarare. Om du inte hinner avboka 24 timmar innan städdatum debiterar vi fullt pris.

Betalning:

Du faktureras en gång i månaden, vi skickar fakturor via e-mail som PDF eller via post. Betalningsvillkor för företagskunder är 30 dagar.

Personal:
Nästan alla våra medarbetare ursprungligen kommer från EU länder och är engelsk talande. Om du föredrar svenska så har vi även en svensk talande arbetsledare, som kommer att hjälpa dig. Men oftast behövs det inte.

Önskar du enkelt och smidigt beställa våra tjänster
och få prisuppgift direkt?

Vi återkommer med bekräftelse inom 24 timme via e-mail och sms.

BOKA

Varför välja
oss

  1. Trygghet och flexibilitet
  2. Gratis fönsterputs en gång om året
  3. inga bindningstider och fria avbokningar
  4. Utbildad svensk eller engelsk talande personal
  5. Kvalitet till 100% bästa pris

Vad kunden
säger