meny
Kundservice: 08-630 07 08

Storstädning

Att öppna ytterdörren efter en dag på jobbet och sedan mötas av en ren hall, rena ytor och en fräsch luft som vittnar om att här finns det ingen tillstymmelse utav damm, är ett möte som vi alla vill ta del av. Ett väldoftande hem där sakerna ligger på sin bestämda plats ger ro i själen och får en att längta hem lite extra. För vad ska ett hem vara om inte sin trygghetsborg där vi ska kunna finna avkoppling? Vi på Stockholm Städgrupp AB erbjuder en storstädning i Stockholm som inte kommer göra dig besviken.

Storstädning för alla tillfällen

Att ha rent och fräscht är guld värt. Och vad kan vara bättre än om du fick hjälp med din städning så du kan ha det snyggt utan att du rör minsta finger? Oavsett om det är vår- eller höststädning, flyttstädning eller om du känner att nu får det vara nog med det stökiga och tar nya tag genom en extreme städ-makeover. När det kommer till städningar som innefattar lite mer jobb som fönsterputsning, städning bakom kyl och frys och bakom badkaret så går det lätt åt någon extra timma. Och ibland kan det vara bra att verkligen få rensa ut och städa igenom hela lägenheten för att sedan återgå till den vanliga vardagsstädningen. Liksom vi människor borde bli bättre på att unna oss massage och avkoppling borde vi även bli bättre på att unna oss hjälp med städning.

Vi städar efter din klocka

Vi på Stockholm Städgrupp AB har många års erfarenhet av denna bransch, båda när det kommer till storstädning och till kontinuerlig vardagsstädning och flytt. Vi vet även att alla har olika tider att passa och vissa föredrar hemstädning på förmiddagarna medan andra på eftermiddagarna. Men för att uppfylla allas önskemål och underlätta för dig som kund så erbjuder vi även städning under helgens dagar. Självklart till ett pris som är lika lågt som det under vardagarna. Då vi jobbar med fasta priser behöver inte oroa dig för höjda priser eller framkörningsavgifter.

Vi värnar om nöjda kunder

Våra kunder är allt för oss. Utan er skulle vi inte kunna fortsätta. Detta betyder att vi ständigt gör vårt yttersta för att lämna er nöjda. Därför har vi alltid en 10-dagars garanti på vår städning – oavsett om det är en storstädning eller om det rör sig om någon av våra andra tjänster. Vad som kan vara bra att veta är att för att vår städpersonal ska göra ett så bra och noggrant jobb som möjligt är det bra om ni plockar undan lösa föremål och kläder så de kommer fram. När det gäller storstädning och om ni har badkar är det även bra om ni tar bort fronten så vi kan komma in och städa. Har ni andra önskemål är ni mer än välkomna att ta upp dessa med oss så löser vi det på bästa möjliga sätt.

Vi på Stockholm Städgruppen AB sätter alltid er som kund i främsta rummet och utför alla våra tjänster så vi alla är nöjda. Allt för att du ska få ett rent hem och vara nöjd med resultatet.

Det är inte bara ditt hem som behöver städas, det gör även din trädgård. Vi klipper gräs, krattar löv, rensar rabatter och skottar snön på vintern. Vi för också bort allt till tippen.

Läs mer

Vi slänger gamla möbler, rensar din vind eller hämtar grovsopor efter en renovering. Vi kommer naturligtvis att sortera allt rätt och välanpassat för att slänga det vidare på ÅVC.

Läs mer

Vi har duktiga medarbetare som gör sitt bästa och därför har vi över 250 nöjda kunder som anlitar oss för dagligt städning av sina hem, vill du bli en av de? Boka gratis hembesök nu!

Läs mer

Våra skickliga fönsterputsare rengör alla fönsterytor lätt, snabbt och effektivt, vi använder bara miljömärkta produkter och professionella redskap. Beställ enkelt direkt på vår hemsida!

Läs mer

Ordentlig städning av hela hemmet

En storstädning sker vanligtvis några gånger per år, men för oss som jobbat med städning i många år har vanan inne att städa rummen från topp till tå. Vi på Stockholm Städgruppen har förståelse för att det kan kännas nytt att beställa en storstädning av hemmet och därför kan det vara läge att läsa på lite innan. Vi har därför samlat all information som kan tänkas vara till er nytta. Här ska era frågor kunna bli besvarade, finns det dock frågetecken kvar att besvara så tveka inte att ta kontakt med oss.

  • Vad som ingår
  • Förberedelse
  • Trygghet
  • Så jobbar vi
  • Betalning
  • Villkor

Här nedan kan du se vad som ingår i våra storstädningar som standard, men vi utgår från dina önskemål, du bestämmer själv vad som ska göras, vill du beställa fönsterputs i samband med storstädningen kan du enkelt göra det under fliken ¨Fönsterputsning¨

Alla rum:

  • Dammsugning av golv, mattor, klädda möbler
  • Skakning av små mattor (om möjligt)
  • Moppning av golv
  • Avtorkning av golvlister, dörrar, karmar, fönsterbrädor
  • Putsning av speglar
  • Tömning av papperskorgar
  • Damning av möbler och lampor
  • Dammtorkning av prydnadssaker, hyllor och tavlor

Badrum och toalett:

  • Rengöring av badkar/dusch och toalett
  • Torkning av badrumsskåp
  • Rengöring av kran och handfat
  • Torkning av väggar
  • Rengöring av utsidan av vitvaror

Kök:

  • Torkning av vitvaror och köksfläkt
  • Rengöring in- och utvändigt i skåp där sopbehållare finns
  • Torkning av köksluckor och köksskåp utvändigt
  • Rengöring av disk- och köksbänk, spis och kakel

Du kan även beställa svampbehandling till din badrum. Har du andra önskemål? Fråga oss på kundtjänst så försöker vi hjälpa dig.

  • Vid behov kan vi rengöra invändigt alla köksskåp
  • Kyl och frys kan rengöras vid behov inuti

För de som inte tidigare använt sig av en städfirma så finns det helt klart några saker som man kan förbereda innan vi kommer.

Nycklar:
Att vi behöver komma in är en självklarhet och hur vi gör med nyckel och liknande är något som vi talar om innan städningen. Det kan kännas skrämmande för många att lämna bort sin nyckel och det är självklart helt normalt, vi kvitterar alla nycklar som lämnas ut och vårt försäkringsbolag kräver att dessa ska ha en SSF nyckelbricka. Har ni ingen sådan så är det helt klart en del av förberedelserna.Vill du vara hemma under städningen, går det hur bra som helst.

Städmaterial:
I en storstädning används en hel del städprodukter för att få det riktigt rent. Se därför till att det finns tillgängligt när vi kommer. Ta er favoritdoft på rengöringsmedlet så att ni kommer hem till ett väldoftande hem. Töm gärna dammsugarpåsen innan så vi kan suga upp allt nytt damm utan motstånd.

Nöjd kundgaranti:
Vi har en nöjd kundgaranti och den är viktig för oss att den uppfylls. Är ni inte nöjda med städning eller hur flytten fick till så har ni 24 timmar på er att reklamera bristerna. Ring eller skicka e-mail så löser vi det kostnadsfritt.

Ansvarsförsäkring:
Skulle en olycka ske i ert hem medan vi är där och städar eller flyttar så kan ni känna er trygga, vi är försäkrade med en ansvarsförsäkring upp till 10 miljoner kronor med Trygg-Hansa. Skulle något oväntat ske så ersätts ni för skadan.

Säkerhetspolicy:
När vi anställer ny personal så ber vi alltid om ett utdrag ur polisens belastningsregister. All vår personal är dessutom uppdaterad om vad som gäller kring säkerhet och service.

Registrerade för F – Skatt:
Alla seriösa företag är registrerade med F-skattsedel, såklart även vi.

Resekostnad, moms och dolda avgifter:
Om städningen tar mer än 3 timmar så tar vi inga resekostnader eller inställelseavgifter. En storstädning tar oftast lite längre tid och moms är alltid inräknad så ni behöver inte oroa er för dolda avgifter.

Våra tjänster är hushållsnära och därför väldigt privata, vi arbetar alltid utifrån policyn att kundens önskemål kommer först. Utöver det har vi några punkter som alltid är viktiga för oss att följa och dessa är:

  • Tystnadsplikt
  • Nöjd Kundgaranti
  • Nyckelhantering

En viktig del i hushållsnära tjänster är såklart hur man väljer att betala. En stor fördel är om det är billigt men också enkelt att betala för städningen eller flytthjälpen. Enklast är att ta städningen på faktura som ni får hos oss. Vi skickar ut fakturan strax efter städningen och den ska vanligtvis betalas inom 10 dagar. Vi skickar dock inte ut någon påminnelseavgift fören efter att fakturan har varit obetald i 1 månad. Det finns tre olika sätt att få fakturan:

E-Faktura går att välja bara om du anlitar oss regelbudet.

  • Pappersfakturan skickas på brev och kostar 35 kronor per faktura
  • E-faktura som man kan beställa via sin bank – tjänsten är gratis
  • E-post är gratis och man kan få fakturan elektroniskt via oss

Vi jobbar utifrån att vår tjänst ska fungera för alla, därför har vi några villkor som vi lyfter fram vid en storstädning.

Avbokning: — ska ske inom 24 timmar annars debiteras hela kostnaden för städningen. Samma sak gäller om städerskan inte släpps in när städningen var inbokad. Avbokas dock städningen inom 24 timmar så är det kostnadsfritt och vi hjälper er gärna med ombokning.

Städerska — Tillit är viktig och därför kommer samma städerska och städar ditt hem om du har kontinuerlig städning. Vid sjukdom meddelas ni om två val, det ena där en vikarie får hoppa in och den andra om ni vill skjuta upp städningen tills städerskan är frisk.

Nyckelhantering: — För säker nyckelhantering krävs en SSF nyckelbricka för kvittering. Vår ansvarsförsäkring ersätter borttappad nyckel och vi byter ut låscylindern med hjälp av en auktoriserad låssmed. För de som bor i villa gäller andra villkor, kontakta kundtjänst för mer information.

Tystnadsplikt:
För oss är det viktigt att jobba utifrån en sträng tystnadsplikt. Vår personal får varken yttra sig om er eller någon i ert trapphus eller område. Vi respekterar våra kunders privatliv och värnar om er trygghet.

Om ni har några som helst frågor som ni inte tycker har besvarats här så är ni alltid hjärtligt välkomna att ta kontakt med vår kundtjänst.

Önskar du enkelt och smidigt beställa våra tjänster
och få prisuppgift direkt?

Vi återkommer med bekräftelse inom 24 timme via e-mail och sms.

BOKA

Varför välja
oss

  1. Inga framkörningsavgifter
  2. Du bestämmer själv vad vi ska städa
  3. Lördagar och söndagar utan extra kostnad
  4. Möjlighet att välja städmaterial
  5. Svensk eller engelsk talande, utbildat personal

Vad kunden
säger